Wednesday, February 9, 2011

Pemandu Sopan Vs Pemandu Lembab Vs Pemandu Gila


Setiap hari drive di highway Utara - Selatan atau mana-mana highway di Malaysia ni pasti akan terjumpa driver atau pemandu yang bersopan atau yang makan angin atau yang tak ingat mati ..memecut tak henggat dunia. Driver yang bersopan oklah tak perlu nak cerita tapi mereka ni menjadi mangsa buli driver yang lembab yang suka makan angin di tengah-tengah highway dan driver yang gila, ke kiri salah ke kanan salah nak memotong takut kena speed trap adoyaii!..

 Gambar di ceduk dari blog ohbulan

Driver yang gila tak henggat nak mati memang kompem nak mati dan pasti salah jika Polis Trafik nampak, tapi jarang-jarang la nampak peronda lebuhraya yang guna Evo mengejar driver gila tu .. tapi pernah la nampak Evo tahan lori kontena hermmm ... Driver bas ekpress antara driver yang gila dan tak serik-serik (bukan semua la kan tapi ramai la dorang ni.. kalau ikut nisbah menang driver gila dari yang berhemah). Kita dok buat forum , dok buat macam-macam , kata macam-macam tapi peguatkuasaan masih macam tu juga .. kenapa yer? 


Yang dah gila memang sah sakit hati jer dibuatnya tapi yang lembab atau lembam lagi la menyakitkan hati. Ada yang layan SMS , ada yang layan telefon , ada yang layan sembang dan ada yang semacam stress je memandu. Peliknya dorang ni dok di line tengah? Kalau speed ikut speed highway ok , kalau speed di benarkan 110 dorang akan drive dengan relaks dengan kelajuan 70-80 kmj di lorong tengah... adoyaiii . Lepas tu datang bas ekspress , lori panjang atau kereta yang speednya 110 atau lebih ..apa lagi bersimpang siur lah aksi potong memotong untuk mengelak pemandu yang makan angin di lorong tengah. Saya rasa dah tak sesuai dengan slogan "KELAJUAN MEMBAWA MAUT" .. kena buat slogan baru "LEMBAB AKAN MENGAKIBATKAN ORANG LAIN MAUT"... !!. Yang bawa laju gila-gila sampai habis meter di pecutnya ada undang-undang boleh mendakwa dorang tapi yang memandu macam siput dan bagi pemandu lain marah dan hilang sabar ada ke tidak undang-undang untuk dorang ?

Rasanya POLIS dan JPJ kene saman juga dorang ni kan ..kan

No comments:

Post a Comment