Wednesday, January 26, 2011

Peguam Cina Bantah Laungan Azan

Selak-selak "paper" lama terjumpa pula pasal isu peguam berbangsa Cina, Ng Kian Nam yang membantah laungan azan di kawasan Bukit Kerinchi, Kuala Lumpur.

"Setiap orang mempunyai kelemahan dan saya mahu meminta maaf kepada semua umat Islam kerana salah faham yang terjadi. Sebenarnya saya tidak tahu membezakan antara suara azan dan ceramah (kuliah subuh)," katanya pada sidang akhbar di sini semalam"



Saya cuba nak gelak dan cucuk-cucuk pinggang saya , cucuk-cucuk ketiak saya agar saya boleh ketawa berdekah-dekah kerana peguam berbangsa Cina ini membuat lawak paling bodoh mengalahkan lawak-lawak bodoh di rancangan Raja Lawak. Ng Kian Nam pastinya dilahirkan di Malaysia, dibesarkan di Malaysia dan pastinya bergaul dengan orang-orang Islam dan sudah mestinya bukan kali pertama Ng Kian Nam mendengar laungan Azan dan pastinya ceramah bukan dilaungkan seperti Azan tetapi ada butir-butir percakapan ceramah tersebut. Wah banyak kan "pastinya".

Pastinya ceramah tersebut akan dituturkan didalam bahasa Melayu yang Ng Kian Nam pun boleh faham isi ceramah tersebut. Tidak boleh bezakan ke Azan dengan ceramah ? , elok tukar kerakyatan sahaja Ng Kian Nam pergi duduk di Hong Kong la.  Jika masuk mahkamah agak-agak boleh terima pakai tak alasan ni  ? tapi kita terima je, siap salam dengan muka yang mesra ... tanpa pendakwaan sewajarnya kerana berani mencabar Agama Islam dan Azan yang menjadi teras kepada 5 waktu Solat kita.



Senang cerita Ng Kian Nam buat alasan paling tidak bijak untuk melepaskan diri beliau .... Mudahkan bila dah "kasi bakar sikit" hati Umat Islam, bila isu dah panas minta maaf la "ini olang Islam manyak pengampun" , apa susah orang Islam mudah je... minta maaf "setel" la, sama seperti kes 4 remaja Cina di Seremban yang simbah cat merah dan membaling botol arak ke Surau , minta maaf je "setel", tetapi berbeza dengan kes 3 lelaki Islam yang membakar Gereja sudah pun didakwa di Mahkamah...... Alahai nak gelak ke nak menangis ni????

Laungan 1Malaysia bukan bermakna , Agama Islam boleh di 1Malaysia kan juga, keistimewaan Agama Rasmi Malaysia tidak boleh dicuit , hak-hak penganutnya tidak boleh dipertikaikan .. nak berpolitk ke nak berbahas ke nak apa ke .. jangan di cuit isu-isu hak kami orang Islam... kerana kami orang Islam tidak mencuit anda untuk mengamal Agama anda .. anda amat SELAMAT DI MALAYSIA... sebelum konsep 1 Malaysia diperkenalkan pun...

1 comment: