Friday, July 13, 2012

Aduhai Drebar Pompan

Bukan sekali dua saya didera oleh drebar pompan nih, dah beribu-ribu kali depa dera saya di jalan raya, bila saya drive ja depa dera saya bila  tak drive je depa tak dera .. begitulah penderitaan saya sedey kan.


Macam-macam jenih la drebar pompan nih .. yang cekap dan berhemah pun ada tapi tak ramai la.. yang kaki mendera nih mmg ramai. Ada yang dera saya dengan bawa gheta dok tgh-tgh jalan di heway yg 3 lorong .. muka dgn keseriusan kunun fokus kepada pemanduan depa tapi hang dok tengah jalan kak long dah tu 30-40 km sejam adoyaiii ... bas ekpress dan lori treler pun menderita dengan depa ni. Bagi la lampu ka siren ka hon ka dia tetap dok tgh2 heway tu (lelaki pun ada species nih). 



Pesen bawa gheta mcm kaki buli pun ada, kalau dia kata dia nak masuk lorong tu dia akan himpit kita dan masuk. Signal tak bagi dan muka ala-ala diva. Nak tunjuk penumbuk kat dia boleh tapi ..ermmm nanti depa kata Drcool kaki buli pompan lak kan. Yang kompem depa takmau mengalah atau mengaku salah. Keluar simpang pun macam tu juga ..main terjah ja kuaq pas tu bukan lah nak angkat tgn ke apa ke tapi dgn muka yg sombong adoyaiiii...
Saya bukan anti pompan taw ..saya sayang semua orang pompan kerana mak saya pun pompan, wife saya pun pompan dan anak-anak saya pun pompan.. jadi saya tak benci orang pompan ni ...saya sayang sangat-sangat tapi bak kata orang "di kanan madu di kiri racun" itulah orang pompan hehehe.
Hari ni saja yang saya boleh kira, 2 kali saya terpaksa tekan hon yang panjang kerana 2 drebar pompan, nak tambah derita saya kali ke 3 pun pompan juga tapi saya malaih dah nak tekan hon, dan sepanjang jalan saya nak balik rumah penuh dengan drebar pompan yang ........ Awat la jadi lagu ni... pa nama (tiru gaya Tun M hehe) pompan ni bawak gheta ikut kaki ka atau ikut tangan?. Kalau nak cerita memang tak cukup mukasurat tapi saya cerita 3 kes dah la ...
Kes no 1: Drebar pompan ni nak u-turn di trapik lite yang tak boleh buat u-turn, mula-mula dia terhengeh-hengeh , lampu hijau dah nak tukaq kunin tup-tup dia u-turn dan poNNNNNNNN , signal pun tak bagi adoyaiii geram sangat geram sampai la saya sangkut di trapik lite tu. Pas tu dia buat muka tak bersalah kontrol ayu ..chettt!!
  Kes no 2 : Dia nak kuaq ke jalan utama tapi momentum slow n steady saya pun dengan gentleman kasi laluan... alih-alih dia terhinggut-hinggut rapat ke sisi jalan ...yang geramnya lagi sekali signal pun tarak.. nak kata signal rosak gheta baru tuh plat WUV ..lagi sekali pONNNNNNNN... adoyaiiii
Kes no 3 : Saya berhenti di trapik lite sebab lampu dah merah.. kalau jalan juga saja cari nahas la kan.. so saya stop lah .. sampai la turn saya jalan, dan akan belok ke kiri. Sekoyong-koyong keh keh keh macam cerita hantu lak ... satu Viva mencilok sebelah kiri gheta saya sambil sebelah tangan pegang henpon wooo power-power cilok belah kiri guna sebelah tangan tu!! .. kalau ruangnya besaq takpa ni tidak ngam-ngam je .. sebab side mirror dia dengan side mirror saya hanya berapa hunn saja .. ambui terbakaq darah saya yang cool ni hehe.. tapi dah malaih nak hon so saya himpit la sikit ..sampai gheta dia hampir kiss dengan tiang trapik lite tu ..mujoq dia tekan brek kalau dia tekan pedal minyak mau menangis tiang trapik lite tu ternoda dek kegelojohan drebar pompan tersebut. 
Saya memang malaih nak hon-hon dah , nanti orang kata drebar lelaki suka hon-hon malu la kan....

No comments:

Post a Comment