Wednesday, April 6, 2011

Wan Azizah Kata Itu Bukan Anwar

Nota : Saya bukan ahli politik atau pro mana-mana parti politik, ulasan ini hanya setakat pandangan peribadi saya terhadap apa yang berlaku.


Paling dibenci dan tidak ada kompromi bagi seorang wanita ialah apabila dia dicurangi oleh suami tercinta. Seorang isteri amat memahami tingkah laku suaminya, kehendak seksualnya dan susuk tubuh suaminya. Perkongsian hidup selama berpuluh tahun menjadikan si isteri amat mengenali suaminya, tidak akan goyang pendiriannya walaupun berderet tuduhan dan fitnah yang dilempar, itulah pendapat saya. Datuk Seri Dr Wan Azizah amat kenal suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim. Dr Wan Azizah menegaskan video sex yang dikaitkan dengan suami beliau adalah fitnah dan pelakon utama didalam video sex tersebut bukanlan Datuk Seri Anwar Ibrahim.. jika anda sebagai isteri sanggupkah anda berbohong demi politik? dan ini bukanlah tuduhan yang pertama tetapi sudah masuk kali ketiga.. malah DSAI hilang segala-galanya pangkat, kawan-kawan (ramai yang membelot demi politik dan periuk nasi) , ditahan dipenjara dan hampir mati didalam tahanan.. secara logiknya, kenapa dan mengapa, Dr. Wan Azizah menyiksa dirinya didalam tempoh yang lama hanya mungkin kerana politik?


Begitu juga dengan anak perempuan DSAI, dia juga seorang wanita, tetapi dia juga menyokong kata-kata ibunya.


 Termenung sejenak saya memikirkan plot-plot cerita DSAI, mula-mula kes liwat dengan pemandunya tetapi kes tersebut tidak kemana dan tuduhannya pun amat meragukan. Fakta kes ini seolah-olah memperbodohkan rakyat dengan kes yang tunggang langgang, pendakwa ubah tarikh untuk "ngamkan" dengan pertuduhan dan fakta yang amat selekeh, sehinggakan saya yang tidak belajar undang-undang pun merasa ragu-ragu dengan pendakwaan tersebut, apatah lagi para graduan undang-undang pastinya kelam kabut selak buku mencari klausa yang tidak pernah mereka belajar di universiti.

Setelah bebas DSAI mula aktif didalam politik yang telah menjadi darah dagingnya, dan bermula semula kes-kes terbaru apabila DSAI kembali menjadi Ahli Parlimen, kali ini kes liwat juga dengan pembantu peribadi yang tidak rela diliwat tetapi siap bersihkan diri sebelum diliwat. Sanggup sumpah laknat di Masjid Negara, dan menonjol di khalayak sebagai mangsa liwat (maruahnya dalam botol kot). Kes ini pun tunggang langgang juga, bila terdapat 3 DNA didubur bekas pembantu DSAI itu, pelik dan misteri dia kata diliwat DSAI tetapi DNA ketiga menunjukkan ada orang kedua yang meliwatnya.. wah semakin rumit kan... bila soal jawab pakar forensik, pakar tersebut kata mungkin dari sabun atau "apa-apa aje lah" . Kes ini pun nampaknya DSAI masih tidak tergugat.



Terbaru video sex dengan perempuan Cina yang saya kategorikan sebagai pelacur tanpa kelas(tengok di headline,  akhbar perdana) yang dilanggan oleh orang yang terdesak (gian sangat), tidak berbaloi untuk sesorang yang ternama untuk mencari nahas melanggani pelacur sedemikian. Tambahan pula adalah sangat dan amat bodoh jika seseorang itu pernah di tuduh, dipenjara dan dilebamkan matanya kerana tuduhan liwat, mencari pasal dengan pelacur dan terdapat pula lelaki lain yang bakal membelot," tak dak akai ka"  DSAI nak buat begitu?, selepas pembantu beliau mengheretnya ke mahkamah kerana kes liwat.... Lokasi pun teruk, tahap tempat hanya "taik bintang" bukan 5 bintang.

Desas desus di internet, bakal menyusul DSAI akan "dijodohkan" pula dengan maknyah (pondan) di Thailand, jika kes ini menjadi kenyataan, maka lengkaplah semua jantina lelaki, wanita dan pondan.. aduhai jangan la buat gila, jika lepas ini ada tuduhan dengan haiwan pula... astaqfirullah hal azim...

Dari pemerhatian saya dan pengesahan Dr.Wan Azizah ini, saya membuat konklusi dan yakin semua tuduhan ini adalah mainan politik yang disusun oleh orang yang sama berkemungkinan disebabkan oleh dendam. Apa pun saya amat percaya dengan kredibiliti pihak Polis, yang baru menyambut ulang tahun ke 204 tahun. Polis Malaysia amat cekap untuk merungkai segala yang kusut didalam kes ini.


Berikut ialah laporan dari BERNAMA 

It's Not Anwar, Says Wan Azizah

KUALA LUMPUR, April 5 (Bernama) -- Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail defended her husband Datuk Seri Anwar Ibrahim, saying Anwar was not the man featured in the sex video implicating a senior opposition leader.

Wan Azizah, who is Parti Keadilan Rakyat (PKR) president, said after watching the video clip on the Internet, she and her family were convinced that the man in the video was not Anwar.

"My family and I have watched the video that was published in a website. We decided to watch it after we were told that there were no obscene scenes in the video clip.

"Only we know Anwar intimately and it is clear that the actor in the video is not Anwar based on the man's physique which is different (from that of Anwar's)," she told a news conference at her house in Segambut, here Tuesday.

The one-minute-47-second black and white video clip was uploaded on YouTube yesterday showing a man and a women in their towels.

Present at the news conference were PKR vice-president Nurul Izzah Anwar, Anwar's father Datuk Ibrahim Abdul Rahman, DAP chairman Karpal Singh and Selangor Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Wan Azizah said Anwar was currently in Sarawak for the state election.

She also said that although the police had confirmed that the sex video was genuine, it did not prove that her husband was the actor in the video.

"Genuine or not, that is not the issue. It's not Anwar Ibrahim in the video and there was also a Thai language sentence in the video," she said.

She said it was impossible for the man in the video to be her husband because since a year ago, their children had been accompanying him wherever he went, including during physiotherapy sessions for his back pain.

"All the allegations hurled against Anwar are absurd. How is it possible for him to do all these things which seem to contradict one another," she said.

When asked on Anwar's Omega wristwatch, Wan Azizah said it was in her safekeeping.

The group behind the screening of the sex video to journalists last month, namely former Melaka chief minister Tan Sri Rahim Tamby Chik, businessman Datuk Shazryl Eskay Abdullah and Perkasa treasurer Datuk Shuaib Lazim, claimed that they had handed over an Omega watch and the sex video to the police.

Meanwhile, Karpal urged police to arrest the three individuals, collectively known as Datuk T.

"The trio should be investigated and arrested because they have admitted that they were involved in the screening of the video. Screening a sex video is an offence whether the video is genuine or not," he said.

Abdul Khalid said the sex video's distribution should not have taken place because it was embarrassing.

"It's as though we are encouraging the screening of obscene videos in the country," he said.

-- BERNAMA


No comments:

Post a Comment